Bezetting

Hamlet Leon Roeven
Koning Claudius Ben Ramakers

Ophelia
Koningin Gertrude
Overige rollen

Munda de la Marre
Laertes
Horatio
Overige rollen
Marcel Schouwstra
Polonius
Geest
Overige rollen
Dick Top/Frans de Wit
   
Auteur William Shakespeare
Vertaling
Robert-Jan Henkes en Erik Bindervoet
Bewerking Ab Gietelink
Regie Ab Gietelink
Toneelbeeld Ab Gietelink
Techniek
Hobbe Faber
Technische begeleiding Maarten Verheggen
Fotografie Hans Boerrigter
Website/ videobeelden Heinerich Kaegi
Beschildering Theaterbus en vanen Ruben Poncia
   
Technische set St. Dondervogel
Tribunes Firma Kuyf
Casting Kemnacasting
   
Publieksontvangst Maria Bergshoeff
Stafmedewerker Munda van Langen
Producent Ab Gietelink

 


Curriculae

Ab Gietelink (1959) studeerde rechten en filosofie. Na zijn doctoraal richtte hij in 1984 Stichting Nomade op en sindsdien is hij artistiek en zakelijk leider van de Nomade-projecten. Na een experimentele theaterfase met performances en projecten als ‘Faust, Visueel, Fysicaal’(1987) en ‘Genesis for Cosmopolitan’ (1989) reisde hij naar conflictgebieden in de wereld en maakte een aantal jaren actueel politiek theater met o.a: “Kabinet 1917’(1991), ‘Babylon, Saddam en Ik’(1992), ‘Jeltsin Rex’(1994) en ‘De Raadsvergadering’(2000).
Hij publiceerde in diverse media, maakte verscheidene televisieprogramma’s en schreef de politieke boeken ‘Hollandse Horizonten’ en ‘Angst voor de Zondvloed’. Sinds een aantal jaren heeft zijn artistiek profiel een documentair karakter.
Vanaf 1998 realiseert hij op steeds grotere schaal historische locatieprojecten met thema’s uit de Nederlandse (koloniale) geschiedenis. Na ‘De Heeren Zeventien’ (1998/1999), ‘Deshima’ (2000) ‘De Holland-Amerika Lijn’(2001) en de buitenprojecten ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) integreert hij met ‘Het Beloofde Land’ (2004) zijn politiek-documentaire programma in zijn serie historische locatieprojecten.

Terug

 

Leon Roeven (1965) studeerde in 1997 af aan de Toneelschool Amsterdam.
Leon speelde o.a. voorstellingen in de regie van G. J. Rijnders Toneelgroep Amsterdam (1997); het Noord Nederlands Toneel (1998); het Onafhankelijk Toneel (1998) in de regie van Mirjam Koen; en De Odyssee in de regie van Helmert Woudenberg (2003/2004). Daarnaast speelde Leon in diverse film- en televisieproducties o.a. Oud Geld (1998); Westen wind (1999);Baantjer (2000); Wilhelmina (2000); Kees&Co (2001);GST (2001); Boy Ecury (2002); Grijpstra en de Gier (2003).

Terug

 

Munda de la Marre (1966) volgde de Toneelacademie Maastricht, acteursopleiding De Trap en deed eindexamen aan de Toneelschool in Utrecht (1991-1998). Daarnaast studeerde zij culturele antropologie aan de UVA. Zij regisseerde o.a.: ‘Poëtica der Pornografie’ (Bellevue 2002); ‘Mein Kampf?’ (2001); ‘Kunst’ (2000) en ‘Wat is er mis met Hans de Bruin?’ (1999). Zij speelde in diverse theater- en televisieproducties. Als vaste medewerker bij Theater Nomade speelde zij mee in: ‘De Raadsvergadering’ (2000), ‘Deshima’ (2000), De Holland-Amerika Lijn’ (2001), ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) en 'Het Beloofde Land' (2004). Zij realiseerde met steun van Theater Nomade de theatersolo over Mata Hari en de voorstelling ‘Verduisterde Zonen’ met en over allochtone jongeren (2005).

Terug

 

Dick Top (1947) speelde bij de Haagse Comedie en Theater Proloog. Na de Actie Tomaat (1969) werkte hij met name in het buitenland. Hij was mede-oprichter van FACT en artistiek leider van de Hoofdstad Operette en het Amstel Toneel. Hij ontwikkelde zich tot internationaal opera-regisseur en werkt de afgelopen decennia voornamelijk in Duitsland. Hij regisseerde tientallen opera- en toneelproducties bij de Stadttheaters van Basel,Wenen, Bern, Hamburg, Munster, Kassel en Keulen. Voor Theater Nomade speelde hij mee in ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) en 'Het Beloofde Land' (2004).

 

Terug

 

Frans de Wit (1957) ontwikkelde zich als acteur in het ‘3e circuit’. Hij speelde daarna bij Toneelgroep Amsterdam, het RO-theater, Oranjehotel, Fact, Theater van het Oosten, De Paardenkathedraal, Made in da Shade en de Berini’s. Verder was hij te zien in tientallen tv-producties en films. Hij is vaste zanger in twee bands: ‘Belly goes Bonkers’ en ‘De Volle Pont’. Voor Theater Nomade speelde hij mee in De Raadsvergadering (2000) en 'Gijsbreght van Aemstel' (2003).

 

 

 

Marcel Schouwstra (1971) koos na de School voor de Journalistiek voor theateropleiding 'De Theaterkade' in Amsterdam. Sinds enkele jaren werkt hij als speler/maker in het (jeugd)theater, o.a: Meisje Loos (Jeugdtheater Hofplein); Born to kill (Hamlet's Whiskey); diverse voorstellingen in Nemo, Amsterdam en juni 2004 op het Oerol-festival, Terschelling met de productie Perkilja! Voor Theater Nomade speelde hij mee in ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) en 'Het Beloofde Land' (2004).

 

Terug

 

Ben Ramakers (1953)stuudeerde in 1978 af aan de Toneelschool Maastricht. Hij vertaalde en bewerkte stukken van Musil, Becket, Bernard en Witkiewitsz. Speelde in diverse toneelstukken als De Wereldverbeteraar, Die Bochel, Titanic No Panic, Rabenthal, Kwartet en Macho. Was te zien in vele televisieprogramma’s waaronder Pleidooi, Bruin Goud, Coverstory, 12 Steden 13 ongelukken, Toen Was Geluk Heel Gewoon, Westzijde Posse, Unit 13, Flodder, Onderweg Naar Morgen, Westenwind en Dok 12. Speelde in de films De Noorderlingen, Tinus en Hennie, Abeltje en LEK. Won in 2000 de Tuschinski Award.

Terug

 

Hobbe Faber (1956) kwam na zijn middelbare schooltijd terecht in het nachtleven van Amsterdam. Midden jaren 80 nam hij de technische begeleiding op zich van de door de legendarische "Zwarte Jopie" opgerichte nachtclub "The Pink Elephant" op het Thorbeckeplein. Na de vroegtijdige dood van de oprichter in 1986 en het daarop volgende faillissement van de nachtclub werd hij door de erven gevraagd om als licht- en geluidstechnicus te werken in het befaamde sekstheater 'Casa Rosso' op de wallen. Na een klinkende carrière in de rosse buurt kwam hij in 1998 bij de stichting STAP. Vanuit hier werkte hij mee aan diverse theaterproducties. Voor Theater Nomade werkte hij als licht- en geluidstechnicus mee aan ‘De Holland-Amerika Lijn’ (2001), ‘De Vliegende Hollander’ (2002) , ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) en 'Het Beloofde Land' (2004). Sinds maart 2004 is hij als technicus in vaste dienst bij Stichting Nomade.

Terug

 

Heinerich Kaegi (1961) studeerde natuurkunde, filosofie, sonologie en filmregie in Utrecht en Amsterdam. Hij was medeoprichter en lid van de MIDIM-groep voor eigentijdse muziek te Utrecht en regisseerde uiteenlopende muziek en theaterproducties. Hij maakte documentaires, kunstfilms, websites en interactief trainingsmateriaal voor o.a. Salto tv, Paradiso, het Koninklijk Conservatorium, Stichting Passe Partout, DS Landschapsarchitekten, Griftheater, Stichting Nomade en Theatre Day Productions. Hij is daarnaast sinds 1994 coach van jongeren met leerproblemen (Instituut de Leeuw, Amsterdam). Sinds 2000 werkt hij als videomaker en grafisch ontwerper (fotomateriaal, posters en website) bij Theater Nomade.

Terug