Curriculae |
|
 |
Ab Gietelink (1959) studeerde rechten
en filosofie. Na zijn doctoraal richtte hij in 1984 Stichting Nomade
op en sindsdien is hij artistiek en zakelijk leider van de Nomade-projecten.
Na een experimentele theaterfase met performances en projecten als ‘Faust,
Visueel, Fysicaal’(1987) en ‘Genesis for Cosmopolitan’ (1989) reisde
hij naar conflictgebieden in de wereld en maakte een aantal jaren actueel
politiek theater met o.a: “Kabinet 1917’(1991), ‘Babylon, Saddam en
Ik’(1992), ‘Jeltsin Rex’(1994) en ‘De Raadsvergadering’(2000).
Hij publiceerde in diverse media, maakte verscheidene televisieprogramma’s
en schreef de politieke boeken ‘Hollandse Horizonten’ en ‘Angst voor
de Zondvloed’. Sinds een aantal jaren heeft zijn artistiek profiel een
documentair karakter.
Vanaf 1998 realiseert hij op steeds grotere schaal historische locatieprojecten
met thema’s uit de Nederlandse (koloniale) geschiedenis. Na ‘De Heeren
Zeventien’ (1998/1999), ‘Deshima’ (2000) ‘De Holland-Amerika Lijn’(2001)
en de buitenprojecten ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght
van Aemstel’ (2003) integreert hij met ‘Het Beloofde Land’ (2004) zijn
politiek-documentaire programma in zijn serie historische locatieprojecten.
Terug
|
|
|
 |
Leon Roeven (1965)
studeerde in 1997 af aan de Toneelschool Amsterdam.
Leon speelde o.a. voorstellingen in de regie van G. J. Rijnders Toneelgroep
Amsterdam (1997); het Noord Nederlands Toneel (1998); het Onafhankelijk
Toneel (1998) in de regie van Mirjam Koen; en De Odyssee in de regie
van Helmert Woudenberg (2003/2004). Daarnaast speelde Leon in diverse
film- en televisieproducties o.a. Oud Geld (1998); Westen wind (1999);Baantjer
(2000); Wilhelmina (2000); Kees&Co (2001);GST (2001); Boy Ecury
(2002); Grijpstra en de Gier (2003).
Terug |
|
|
 |
Munda de la Marre
(1966) volgde de Toneelacademie Maastricht, acteursopleiding De Trap
en deed eindexamen aan de Toneelschool in Utrecht (1991-1998). Daarnaast
studeerde zij culturele antropologie aan de UVA. Zij regisseerde o.a.:
‘Poëtica der Pornografie’ (Bellevue 2002); ‘Mein Kampf?’ (2001);
‘Kunst’ (2000) en ‘Wat is er mis met Hans de Bruin?’ (1999). Zij speelde
in diverse theater- en televisieproducties. Als vaste medewerker bij
Theater Nomade speelde zij mee in: ‘De Raadsvergadering’ (2000), ‘Deshima’
(2000), De Holland-Amerika Lijn’ (2001), ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003)
en 'Het Beloofde Land' (2004). Zij realiseerde met steun van Theater
Nomade de theatersolo over Mata Hari en de voorstelling ‘Verduisterde
Zonen’ met en over allochtone jongeren (2005).
Terug |
|
|
 |
Dick Top (1947)
speelde bij de Haagse Comedie en Theater Proloog. Na de Actie Tomaat
(1969) werkte hij met name in het buitenland. Hij was mede-oprichter
van FACT en artistiek leider van de Hoofdstad Operette en het Amstel
Toneel. Hij ontwikkelde zich tot internationaal opera-regisseur en werkt
de afgelopen decennia voornamelijk in Duitsland. Hij regisseerde tientallen
opera- en toneelproducties bij de Stadttheaters van Basel,Wenen, Bern,
Hamburg, Munster, Kassel en Keulen. Voor Theater Nomade speelde hij
mee in ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) en 'Het Beloofde Land' (2004).
Terug |
|
|
 |
Frans de Wit (1957) ontwikkelde
zich als acteur in het ‘3e circuit’. Hij speelde daarna bij Toneelgroep
Amsterdam, het RO-theater, Oranjehotel, Fact, Theater van het Oosten,
De Paardenkathedraal, Made in da Shade en de Berini’s. Verder was hij
te zien in tientallen tv-producties en films. Hij is vaste zanger in
twee bands: ‘Belly goes Bonkers’ en ‘De Volle Pont’. Voor Theater Nomade
speelde hij mee in De Raadsvergadering (2000) en 'Gijsbreght van Aemstel'
(2003).
|
|
|
 |
Marcel Schouwstra (1971) koos na de School
voor de Journalistiek voor theateropleiding 'De Theaterkade' in Amsterdam.
Sinds enkele jaren werkt hij als speler/maker in het (jeugd)theater,
o.a: Meisje Loos (Jeugdtheater Hofplein); Born to kill (Hamlet's Whiskey);
diverse voorstellingen in Nemo, Amsterdam en juni 2004 op het Oerol-festival,
Terschelling met de productie Perkilja! Voor Theater Nomade speelde
hij mee in ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’
(2003) en 'Het Beloofde Land' (2004).
Terug
|
|
|
 |
Ben Ramakers
(1953)stuudeerde in 1978 af aan de Toneelschool Maastricht. Hij vertaalde
en bewerkte stukken van Musil, Becket, Bernard en Witkiewitsz. Speelde
in diverse toneelstukken als De Wereldverbeteraar, Die Bochel, Titanic
No Panic, Rabenthal, Kwartet en Macho. Was te zien in vele televisieprogramma’s
waaronder Pleidooi, Bruin Goud, Coverstory, 12 Steden 13 ongelukken,
Toen Was Geluk Heel Gewoon, Westzijde Posse, Unit 13, Flodder, Onderweg
Naar Morgen, Westenwind en Dok 12. Speelde in de films De Noorderlingen,
Tinus en Hennie, Abeltje en LEK. Won in 2000 de Tuschinski Award.
Terug
|
|
|
 |
Hobbe Faber (1956)
kwam na zijn middelbare schooltijd terecht in het nachtleven van Amsterdam.
Midden jaren 80 nam hij de technische begeleiding op zich van de door
de legendarische "Zwarte Jopie" opgerichte nachtclub "The
Pink Elephant" op het Thorbeckeplein. Na de vroegtijdige dood van
de oprichter in 1986 en het daarop volgende faillissement van de nachtclub
werd hij door de erven gevraagd om als licht- en geluidstechnicus te
werken in het befaamde sekstheater 'Casa Rosso' op de wallen. Na een
klinkende carrière in de rosse buurt kwam hij in 1998 bij de
stichting STAP. Vanuit hier werkte hij mee aan diverse theaterproducties.
Voor Theater Nomade werkte hij als licht- en geluidstechnicus mee aan
‘De Holland-Amerika Lijn’ (2001), ‘De Vliegende Hollander’ (2002) ,
‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) en 'Het Beloofde Land' (2004). Sinds
maart 2004 is hij als technicus in vaste dienst bij Stichting Nomade.
Terug |
|
|

|
Heinerich Kaegi (1961) studeerde natuurkunde,
filosofie, sonologie en filmregie in Utrecht en Amsterdam. Hij was medeoprichter
en lid van de MIDIM-groep voor eigentijdse muziek te Utrecht en regisseerde
uiteenlopende muziek en theaterproducties. Hij maakte documentaires,
kunstfilms, websites en interactief trainingsmateriaal voor o.a. Salto
tv, Paradiso, het Koninklijk Conservatorium, Stichting Passe Partout,
DS Landschapsarchitekten, Griftheater, Stichting Nomade en Theatre Day
Productions. Hij is daarnaast sinds 1994 coach van jongeren met leerproblemen
(Instituut de Leeuw, Amsterdam). Sinds 2000 werkt hij als videomaker
en grafisch ontwerper (fotomateriaal, posters en website) bij Theater
Nomade.
Terug |