Curriculae |
|
 |
Ab Gietelink (1959) studeerde rechten
en filosofie. Na zijn doctoraal richtte hij in 1984 Stichting Nomade
op en sindsdien is hij artistiek en zakelijk leider van de Nomade-projecten.
Na een experimentele theaterfase met performances en projecten als ‘Faust,
Visueel, Fysicaal’(1987) en ‘Genesis for Cosmopolitan’ (1989) reisde
hij naar conflictgebieden in de wereld en maakte een aantal jaren actueel
politiek theater met o.a: “Kabinet 1917’(1991), ‘Babylon, Saddam en
Ik’(1992), ‘Jeltsin Rex’(1994) en ‘De Raadsvergadering’(2000).
Hij publiceerde in diverse media, maakte verscheidene televisieprogramma’s
en schreef de politieke boeken ‘Hollandse Horizonten’ en ‘Angst voor
de Zondvloed’. Sinds een aantal jaren heeft zijn artistiek profiel een
documentair karakter.
Vanaf 1998 realiseert hij op steeds grotere schaal historische locatieprojecten
met thema’s uit de Nederlandse (koloniale) geschiedenis. Na ‘De Heeren
Zeventien’ (1998/1999), ‘Deshima’ (2000) ‘De Holland-Amerika Lijn’(2001)
en de buitenprojecten ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght
van Aemstel’ (2003) integreert hij met ‘Het Beloofde Land’ (2004) zijn
politiek-documentaire programma in zijn serie historische locatieprojecten.
|
|
|
 |
Munda de la Marre (1966) volgde de Toneelacademie
Maastricht, acteursopleiding De Trap en deed eindexamen aan de Toneelschool
in Utrecht (1991-1998). Daarnaast studeerde zij culturele antropologie
aan de UVA. Zij regisseerde o.a.: ‘Poëtica der Pornografie’ (Bellevue
2002); ‘Mein Kampf?’ (2001); ‘Kunst’ (2000) en ‘Wat is er mis met Hans
de Bruin?’ (1999). Zij speelde in diverse theater- en televisieproducties.
Als vaste medewerker bij Theater Nomade speelde zij mee in: ‘De Raadsvergadering’
(2000), ‘Deshima’ (2000), De Holland-Amerika Lijn’ (2001) en ‘Gijsbreght
van Aemstel’ (2003). Zij werkt verder met steun van Nomade aan een theatersolo
over Mata Hari en de voorstelling ‘Verduisterde Zonen’ met en over allochtone
jongeren.
Voor
meer informatie over Munda klik hier |
|
|
 |
Edo Douma (1946) studeerde aan de Toneelschool, Academie
voor Dramatische Vorming en Theaterschool in Amsterdam (1964-1967). In
1968 was hij mede-oprichter van Vestzak-theater Oidiepoes in Zeist. Hij
speelde drie jaar bij de Nieuwe Komedie in Den Haag en vervolgens in diverse
ad-hoc theatergroepen. In de provincie Zeeland was hij twee jaar toneeladviseur.
Verder was hij zakelijk leider van mimetheatergroep Thermiek en Teo Joling.
Daarnaast werkt(e) hij mee aan diverse TV-producties (waaronder ‘Vreemde
praktijken’), Pim de la Parra-films, de film ‘Rituelen’ en meer dan 50
audiovisuele producties voor overheid en bedrijfsleven. Sinds 1986 werkt
hij als trainingsacteur/co-trainer voor communicatietrainingen. |
|
|
 |
Dick Top (1947) speelde bij de Haagse Comedie en Theater
Proloog. Na de Actie Tomaat (1969) werkte hij met name in het buitenland.
Hij was mede-oprichter van FACT en artistiek leider van de Hoofdstad Operette
en het Amstel Toneel. Hij ontwikkelde zich tot internationaal opera-regisseur
en werkt de afgelopen decennia voornamelijk in Duitsland. Hij regisseerde
tientallen opera- en toneelproducties bij de Stadttheaters van Basel,Wenen,
Bern, Hamburg, Munster, Kassel en Keulen. Voor Theater Nomade speelde
hij mee in ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003). |
|
|
 |
Marcel Schouwstra (1971) koos na de School
voor de Journalistiek voor theateropleiding 'De Theaterkade' in Amsterdam.
Sinds enkele jaren werkt hij als speler/maker in het (jeugd)theater, o.a:
Meisje Loos (Jeugdtheater Hofplein); Born to kill (Hamlet's Whiskey);
diverse voorstellingen in Nemo, Amsterdam en juni 2004 op het Oerol-festival,
Terschelling met de productie Perkilja! Voor Theater Nomade speelde hij
mee in ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003).
|
|
|
 |
Paul Donkers (1969) studeerde af aan de Muziektheater
Opleiding in Tilburg (1996). Daarnaast volgde hij drama-workshops bij
onder meer Willem Nijholt, Tom de Ket, Judith Brokking en Barbara Marchand.
Hij was te zien in talloze producties, waaronder ‘The Strange Case of
Dr. Jekyll & Mr. Hyde’ (2004), ‘Drie Musketiers’ (2003), ‘Rocky Over
The Rainbow’ (2002), ‘Titanic, de Musical’ (2001/2002), in ‘Kruimeltje’
(2000), ‘Les Misérables’ in Duitsland (1998/1999) en ‘Miss Saigon’.
Verder verzorgt hij voice-overs voor vele tekenfilms, en vervulde hij
gastrollen in onder andere ‘Onderweg naar Morgen’, ‘Verschoten en zoon’
en ‘Goede Tijden Slechte Tijden’. Ook speelde hij rollen in ‘Natural Born
Comedians’, ‘Eert Uw Vader en Moeder, Kieslowski’ en was hij ‘De Kolonel’
in de filmserie ‘Sjors & Sjimmie’. |
|
|
 |
Armin Tashakoor (1977) werd geboren in Perzië
en volgde de Radio- en Televisieschool in Teheran (1990). Hij speelde
in diverse producties in het Teheraans Stadstheater.
In Nederland deed hij mee aan verschillende workshops en TV-series. Hij
speelde mee in producties van het Cosmic-theater, theatergroep MAP en
voorstellingen van jeugdtheatergroep Het Waterhuis. |
|
|
 |
Hobbe Faber (1956) kwam na zijn middelbare
schooltijd terecht in het nachtleven van Amsterdam. Midden jaren 80 nam
hij de technische begeleiding op zich van de door de legendarische "Zwarte
Jopie" opgerichte nachtclub "The Pink Elephant" op het
Thorbeckeplein. Na de vroegtijdige dood van de oprichter in 1986 en het
daarop volgende faillissement van de nachtclub werd hij door de erven
gevraagd om als licht- en geluidstechnicus te werken in het befaamde sekstheater
'Casa Rosso' op de wallen. Na een klinkende carrière in de rosse
buurt kwam hij in 1998 bij de stichting STAP. Vanuit hier werkte hij mee
aan diverse theaterproducties. Voor Theater Nomade werkte hij als licht-
en geluidstechnicus mee aan ‘De Holland-Amerika Lijn’ (2001), ‘De Vliegende
Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003). Sinds maart 2004
is hij als technicus in vaste dienst bij Stichting Nomade. |
|
|

|
Heinerich Kaegi (1961) studeerde natuurkunde, filosofie, sonologie en
filmregie in Utrecht en Amsterdam. Hij was mede-oprichter en lid van de
MIDIM-groep voor eigentijdse muziek te Utrecht en regisseerde uiteenlopende
muziek- en theaterproducties. Hij maakt documentaires, kunstfilms, websites
en interactief trainingsmateriaal voor o.a. Salto tv, Paradiso, het Koninklijk
Conservatorium, Stichting Passe-partout, DS Landschapsarchitecten, Griftheater,
en Theatre Day Productions. Daarnaast is hij is sinds 1994 coach van jongeren
met leerproblemen (Instituut de Leeuw, Amsterdam). Sinds 2000 werkt hij
als videomaker en website-ontwerper bij Theater Nomade. |