Bezetting

klik op de namen voor cv's van de medewerkers

 

Jezus van Nazareth Ab Gietelink
Sharon Edo Douma/ Dick Top
Maria
Samaritanen vrouw
Discipel
Munda de la Marre
God
Reporter 2
Jozef
Pilatus
Discipel
Marcel Schouwstra
Reporter 1
Militair
Petrus
Discipel
Paul Donkers/ Armin Tashakoor
Auteur Ab Gietelink
Regie/ Toneelbeeld Ab Gietelink
Decoruitvoering Hobbe Faber
Hoofd techniek Maarten Verheggen
Techniek Hobbe Faber
Fotografie
Hans Boerrigter
Website/ videobeelden Heinerich Kaegi
Zakelijk stafmedewerker Munda van Langen
Technische set St. Dondervogel
Tribunes Firma Kuyf
Producent Ab Gietelink

 

 

Curriculae

Ab Gietelink (1959) studeerde rechten en filosofie. Na zijn doctoraal richtte hij in 1984 Stichting Nomade op en sindsdien is hij artistiek en zakelijk leider van de Nomade-projecten. Na een experimentele theaterfase met performances en projecten als ‘Faust, Visueel, Fysicaal’(1987) en ‘Genesis for Cosmopolitan’ (1989) reisde hij naar conflictgebieden in de wereld en maakte een aantal jaren actueel politiek theater met o.a: “Kabinet 1917’(1991), ‘Babylon, Saddam en Ik’(1992), ‘Jeltsin Rex’(1994) en ‘De Raadsvergadering’(2000).
Hij publiceerde in diverse media, maakte verscheidene televisieprogramma’s en schreef de politieke boeken ‘Hollandse Horizonten’ en ‘Angst voor de Zondvloed’. Sinds een aantal jaren heeft zijn artistiek profiel een documentair karakter.
Vanaf 1998 realiseert hij op steeds grotere schaal historische locatieprojecten met thema’s uit de Nederlandse (koloniale) geschiedenis. Na ‘De Heeren Zeventien’ (1998/1999), ‘Deshima’ (2000) ‘De Holland-Amerika Lijn’(2001) en de buitenprojecten ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003) integreert hij met ‘Het Beloofde Land’ (2004) zijn politiek-documentaire programma in zijn serie historische locatieprojecten.


 

Munda de la Marre (1966) volgde de Toneelacademie Maastricht, acteursopleiding De Trap en deed eindexamen aan de Toneelschool in Utrecht (1991-1998). Daarnaast studeerde zij culturele antropologie aan de UVA. Zij regisseerde o.a.: ‘Poëtica der Pornografie’ (Bellevue 2002); ‘Mein Kampf?’ (2001); ‘Kunst’ (2000) en ‘Wat is er mis met Hans de Bruin?’ (1999). Zij speelde in diverse theater- en televisieproducties. Als vaste medewerker bij Theater Nomade speelde zij mee in: ‘De Raadsvergadering’ (2000), ‘Deshima’ (2000), De Holland-Amerika Lijn’ (2001) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003). Zij werkt verder met steun van Nomade aan een theatersolo over Mata Hari en de voorstelling ‘Verduisterde Zonen’ met en over allochtone jongeren.

 
Edo Douma (1946) studeerde aan de Toneelschool, Academie voor Dramatische Vorming en Theaterschool in Amsterdam (1964-1967). In 1968 was hij mede-oprichter van Vestzak-theater Oidiepoes in Zeist. Hij speelde drie jaar bij de Nieuwe Komedie in Den Haag en vervolgens in diverse ad-hoc theatergroepen. In de provincie Zeeland was hij twee jaar toneeladviseur. Verder was hij zakelijk leider van mimetheatergroep Thermiek en Teo Joling. Daarnaast werkt(e) hij mee aan diverse TV-producties (waaronder ‘Vreemde praktijken’), Pim de la Parra-films, de film ‘Rituelen’ en meer dan 50 audiovisuele producties voor overheid en bedrijfsleven. Sinds 1986 werkt hij als trainingsacteur/co-trainer voor communicatietrainingen.
 
Dick Top (1947) speelde bij de Haagse Comedie en Theater Proloog. Na de Actie Tomaat (1969) werkte hij met name in het buitenland. Hij was mede-oprichter van FACT en artistiek leider van de Hoofdstad Operette en het Amstel Toneel. Hij ontwikkelde zich tot internationaal opera-regisseur en werkt de afgelopen decennia voornamelijk in Duitsland. Hij regisseerde tientallen opera- en toneelproducties bij de Stadttheaters van Basel,Wenen, Bern, Hamburg, Munster, Kassel en Keulen. Voor Theater Nomade speelde hij mee in ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003).
 
Marcel Schouwstra (1971) koos na de School voor de Journalistiek voor theateropleiding 'De Theaterkade' in Amsterdam. Sinds enkele jaren werkt hij als speler/maker in het (jeugd)theater, o.a: Meisje Loos (Jeugdtheater Hofplein); Born to kill (Hamlet's Whiskey); diverse voorstellingen in Nemo, Amsterdam en juni 2004 op het Oerol-festival, Terschelling met de productie Perkilja! Voor Theater Nomade speelde hij mee in ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003).
 
Paul Donkers (1969) studeerde af aan de Muziektheater Opleiding in Tilburg (1996). Daarnaast volgde hij drama-workshops bij onder meer Willem Nijholt, Tom de Ket, Judith Brokking en Barbara Marchand. Hij was te zien in talloze producties, waaronder ‘The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde’ (2004), ‘Drie Musketiers’ (2003), ‘Rocky Over The Rainbow’ (2002), ‘Titanic, de Musical’ (2001/2002), in ‘Kruimeltje’ (2000), ‘Les Misérables’ in Duitsland (1998/1999) en ‘Miss Saigon’. Verder verzorgt hij voice-overs voor vele tekenfilms, en vervulde hij gastrollen in onder andere ‘Onderweg naar Morgen’, ‘Verschoten en zoon’ en ‘Goede Tijden Slechte Tijden’. Ook speelde hij rollen in ‘Natural Born Comedians’, ‘Eert Uw Vader en Moeder, Kieslowski’ en was hij ‘De Kolonel’ in de filmserie ‘Sjors & Sjimmie’.
 
Armin Tashakoor (1977) werd geboren in Perzië en volgde de Radio- en Televisieschool in Teheran (1990). Hij speelde in diverse producties in het Teheraans Stadstheater.
In Nederland deed hij mee aan verschillende workshops en TV-series. Hij speelde mee in producties van het Cosmic-theater, theatergroep MAP en voorstellingen van jeugdtheatergroep Het Waterhuis.
 
Hobbe Faber (1956) kwam na zijn middelbare schooltijd terecht in het nachtleven van Amsterdam. Midden jaren 80 nam hij de technische begeleiding op zich van de door de legendarische "Zwarte Jopie" opgerichte nachtclub "The Pink Elephant" op het Thorbeckeplein. Na de vroegtijdige dood van de oprichter in 1986 en het daarop volgende faillissement van de nachtclub werd hij door de erven gevraagd om als licht- en geluidstechnicus te werken in het befaamde sekstheater 'Casa Rosso' op de wallen. Na een klinkende carrière in de rosse buurt kwam hij in 1998 bij de stichting STAP. Vanuit hier werkte hij mee aan diverse theaterproducties. Voor Theater Nomade werkte hij als licht- en geluidstechnicus mee aan ‘De Holland-Amerika Lijn’ (2001), ‘De Vliegende Hollander’ (2002) en ‘Gijsbreght van Aemstel’ (2003). Sinds maart 2004 is hij als technicus in vaste dienst bij Stichting Nomade.
 

Heinerich Kaegi (1961) studeerde natuurkunde, filosofie, sonologie en filmregie in Utrecht en Amsterdam. Hij was mede-oprichter en lid van de MIDIM-groep voor eigentijdse muziek te Utrecht en regisseerde uiteenlopende muziek- en theaterproducties. Hij maakt documentaires, kunstfilms, websites en interactief trainingsmateriaal voor o.a. Salto tv, Paradiso, het Koninklijk Conservatorium, Stichting Passe-partout, DS Landschapsarchitecten, Griftheater, en Theatre Day Productions. Daarnaast is hij is sinds 1994 coach van jongeren met leerproblemen (Instituut de Leeuw, Amsterdam). Sinds 2000 werkt hij als videomaker en website-ontwerper bij Theater Nomade.